PR články by nemali byť robotické, ale musia vedieť predávať

PR je skratka, s ktorou sa v marketingu určite stretávate, rovnako tak v tom internetovom. Značí totiž vzťahy s verejnosťou a tie je dobré budovať napríklad pravidelným publikovaním čerstvého obsahu vo forme, akou sú pr články. Tie vám pomôžu budovať lepšie vzťahy s užívateľmi internetu, ideálne s tými, čo majú svoje záujmy blízke k tematike služieb alebo produktov, ktoré predávate. No a týmto spôsobom vlastne vaše služby funkčným spôsobom prezentujete, rovnako tým posilňujete svoj brand.

  • Mimochodom takáto forma článkov je takisto považovaná za praktický nástroj k linkbuildingu, teda k budovaniu spätných odkazov pre váš web.
  • Je veľkou výhodou, ak vytvorený článok publikujete na tematicky príbuzný web, resp.do príbuznej kategórie, kde má vyššiu pravdepodobnosť čítanosti a zisku možnej klientely pre váš biznis.

podinkateľ rozmýšľa

V tejto súvislosti je takisto vhodné vopred vedieť, pre koho vlastne takýto článok budete písať. Nie pre konkrétnu osobu, ale skôr pre akú cieľovú skupinu. Každá z týchto skupín totiž môže uvítať iný slang ako aj celkové znenie textu.  Veková skupina, jej záujmy, pohlavie, vzdelanie, sociálne postavenie,… sú faktory, čo treba pri písaní zvážiť. Zatiaľ čo povedzme veková skupina okolo 20 rokov s radosťou dokáže tolerovať nejaké tie „cool“ vyjadrenia, o niečo starším zákazníkom môže pripadať takéto znenie pubertálne, neseriózne, možno až primitívne.

s laptopom v tráve

Vaša potenciálna klientela a jej typ sa vlastne v nemalej miere odráža od služieb, ktoré ponúkate. Ak napríklad predávate skateboardy či herné konzoly, atď,… myslím si, že nejaké slangy a trendy vyjadrovania dokážu byť v poriadku. Je tiež pravdepodobné, že záujemcovia sú väčšinou mladí ľudia. Ak ale napríklad poskytujete finančné služby, pravdepodobne je situácia rozdielne iná a tomu treba prispôsobiť aj váš slovník.

Nie je to o tom, napísať „robotický“ text, čo by pôsobil umelo a bez záujmu. Okrem spomenutia konkrétnych služieb alebo produktov takýto text musí byť originálny a „mať svoju dušu“, respektíve musí vedieť pohnúť s emóciou čitateľa.